niedziela, 23 listopada 2014

Wywiad z Projektantką Joanną Dworakowską.




 Kolejny wywiad z cyklu Promocja Ludzi Mody. Tym razem udało mi się porozmawiać z fascynującą Projektantką- Joanną Dworakowską. Wkrótce Projekty Joanny na Blogu. Live-Style20.

1)      Skąd powstał pomysł na tworzenie mody?
Od zawsze tkwiło to we mnie, mimo, iż początkowo wybrałam inną ścieżkę kariery zawodowej, bardziej „racjonalną”, skończyłam studia ekonomiczne oraz podyplomówkę z controllingu. Tworzenie mody było moim marzeniem, ale wydawało się tak nieosiągalne, że początkowo nie wierzyłam, że w ogóle będzie to dla mnie realne. Pewnego dnia stwierdziłam, że nadszedł czas na to żeby zrobić coś ze sobą, ze swoim życiem, że szkoda czasu na coś co tak naprawdę nie daje satysfakcji, co nie daje poczucie spełnienia.  Wróciłam do marzeń i małymi kroczkami dążyłam do ich spełnienia. Odważyłam się zakupić maszynę oraz trochę materiału i zaczęłam próbować. Początkowo szyłam dla siebie, później dla znajomych i tak jakoś samo zaczęło się rozwijać.  

2)      Jak kilkoma słowami można opisać Pani projekty? 
Uważam, iż są trochę zadziorne, sama taka jestem, intrygujące, oryginalne, zrodzone z pasji. Kobieta, która zdecyduje się je założyć na pewno poczuje się wyjątkowo.

    3) Co jest główną inspiracją przy tworzeniu kolejnych ubrań?
Trudno powiedzieć to wszystko jest we mnie, emocje, nastroje, wydarzenia.  Czuję, że muszę zrobić daną rzecz i nie szukam przyczyny, dlaczego zrobiłam tak a nie inaczej. Mam w głowie tysiące pomysłów. Czasem widzę tkaninę dotykam jej czuję zapach i wiem co z tego zrobię. Kobieta zmienną jest czasem lubi założyć gruby wyciągnięty sweter a czasem sukienkę w której poczuję się seksownie. Daje to odzwierciedlenie w tym co robię.

4) Proszę opowiedzieć czytelnikom z jakich materiałów tworzy Pani kolekcje, jakie formy, kolory w niej dominują
Moja odzież tworzona jest z tkanin wysokogatunkowych dominuje wiskoza, bawełna, wełna, jedwab. Uwielbiam połączenie bieli i czerni oraz wyraziste kolory takie jak fuksja, niekonwencjonalne formy Pojawiły się sukienki i spódnice ścinane ze skosu oversizowe bluzki, swetry i kardigany.

5) Jak oceniłaby Pani zawód Projektantka. Jakie należy mieć predyspozycje, aby móc nim zostać?
Dla mnie zawód projektanta jest bardzo intrygujący a sam proces tworzenia niezwykle pociągający. Tworzę od a do z a mianowicie od projektu po formę oraz szycie, a efekt końcowy daje niezwykłą adrenalinę, często tracę poczucie czasu gdy spoglądam na zegarek widzę późne godziny nocne… albo wczesnoporanne. Ważna jest miłość do tego co się robi, przekonanie, że jest to dobre. Trzeba mieć silny charakter, nie można się poddawać przy byle potknięciu. Iść do przodu z podniesioną głową i zawsze dawać radę. Nie potrafię powiedzieć jakie trzeba mieć predyspozycje, żeby zostać projektantem, to się po prostu wie i niczym nie można tego zagłuszyć, coś Cie do tego tak ciągnie, że nie jesteś w stanie się zatrzymać.  

6) Na zakończenie, zapytam. Jak okiem Projektanta ocenia Pani mojego Bloga (live-style20) ?

Dla mnie najbardziej liczy się pasja i wydaje mi się, że ty ją masz, a to przekłada się na czytelnika. Nie śledzę blogów modowych, ale obiecuję, że do Ciebie będę często zaglądać.:-)
Dziękuje za rozmowę.
Rozmawiała: Kamila Węgrzyniak.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.