poniedziałek, 10 listopada 2014

Wizytówka marki DOROTHE.



Wizytówka Marki DOROTHE

Dorothe to polska, interesująca marka stworzona przez Dorotę Gawron. Projekty kierowane są do kobiet ceniących indywidualizm. Podróże są jedną w głównych inspiracji Projektantki, co też zostało odzwierciedlone w nazwach modeli. Kolekcje szyte są z wysokiej jakości materiałów. Szczególnie wełny, żakardy, czyste bawełny. Poniżej zamieściłam przeprowadzony przeze mnie wywiad z Dorotą Gawron.

1) Opowiedz proszę o początkach swojej przygody z modą. Skąd pojawił się pomysł na jej tworzenie?
 Już jako dziecko byłam bardzo aktywna i wymyślałam sobie różne zajęcia. Bardzo lubiłam zabawy w pisarkę, która pisze i wydaje własne ksiązki. Drugą ulubioną zabawą było wymyślanie ubrań, które tworzyłam z folii aluminiowej. Ale po raz pierwszy na poważnie zetknęłam się ze światem biznesu modowego kiedy zostałam modelką w jednej z warszawskich agencji. Było to jakieś 13 lat temu.
Pracowałam jako modelka, chodziłam po wybiegach, ten świat mnie coraz bardziej wciągał i gdzieś pod skórą czułam, że zostanę w nim na dłużej. Póżniej przez kilka lat prowadziłam pismo o modzie ślubnej. Byłam tam redaktorem naczelnym.W międzyczasie sama też organizowałam pokazy mody.
Od dłuższego czasu nosiłam się z zamiarem własnego kreatywnego biznesu. Tak pewnego dnia na kartce papieru powstał projekt ubran dla kobiet DOROTHE. Do dzisiaj mam tę kartkę, z rozpisanym modułem marki, która nosi moje imię.

2) Praca Projektanta nie jest łatwa. Proszę opisz jak wygląda cykl tworzenia ubrań przez Ciebie.
 Tworzę w głowie, gdzieś pomiędzy wyjściem z psem na spacer a śniadaniem. Pomysły przychodzą same. Najlepsze, najbardziej twórcze są przed snem.Wtedy zapisuję wszystko od razu w smartfonie. Ważnym dla mnie procesem pracy twórczej jest wybór materiałów.Tutaj odbywa się burza mózgów, bo kiedy oglądam jakiś nowy kawałek nowej tkaniny potrafię zmienić totalnie swój pierwotny projekt.

3) Jaki styl proponuje marka Dorothe, jakie formy, fasony dominują w kolekcjach? 
DOROTHE to ubrania dla kobiet już poniekąd zdefiniowanych, czyli takich które znają swój styl, wiedzą jakie rzeczy dodają ich urodzie uroku a nie odejmują. Moje klientki w większości to kobiety 30+ Moje kolekcje ostatnio zdominowały sukienki, które paradoksalnie uważam za najwygodniejszą i najbardziej praktyczną część kobiecej garderoby. Takie "dresses are the girl's best friends".

4) Jak oceniłabyś styl Polek? czy w czasach dominacji sieciówek kobiety potrafią zachować indywidualizm stylowy?
Ubrania to jedna z najlepszych dróg do wyrażenia i podkreślenia własnej indywidualności. Postrzegam Polki za kobiety niezwykle kreatywne, które potrafią łączyć rzeczy z sieciówek z tymi od młodych projektantów w sposób niebanalny.Cieszę się, że w świecie masowej produkcji z Chin jest miejsce na "coś" oryginalnego.

5)Na zakończenie, koniecznie muszę zadać pytanie dotyczące także mojej działalności mianowicie. Co sądzisz o blogach modowych?
 Jest kilka blogów modowych, na które lubię wejść po dłuższej nieobecności. Nie ślędzę ich systematycznie, na ogół przeglądam w wolnej chwili. Blogi to kolejny dowód na to, że można swoją pasję przerodzić w pracę
a nawet mieć z tego całkiem niezłe korzyści. Albo po prostu czerpać satysfakcję z pasji, którą można dzielić z innymi.
Kibicuje, bo to również zajęcie wymagające nakładów pracy i wytrwałości! 

Dziękuje za rozmowę.
                                                                                                             Rozmawiała: Kamila Węgrzyniak

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.